JAK FUNGUJE VODOROVNÁ SYNCHRONIZACE?

Pohodlný způsob zobrazení obrázku je možný prostřednictvím vertikální synchronizace, jinak známé jako V-Sync (svislá synchronizace).  Moderní monitory LCD nabízejí vynikající kvalitu obrazu a s podporou vhodného hardwaru, jako je například výkonná grafická karta, umožňují plynule zobrazovat animace a předávat obrázky.   Co je vertikální synchronizace na displeji LCD ?  Tato technologie umožňuje eliminovat nežádoucí trhající jevy a nepříjemné blikání očí.     

Jak funguje vertikální  synchronizace ?   Umožňuje   synchronizovat čas zobrazení bitové kopie s aktualizací paměti monitoru, která závisí na nastavení generátoru snímků-tedy v tomto případě na grafickou kartu. GPU generuje jednotlivé snímky a poté je odešle na displej.   Počet těchto snímků za sekundu (FPS) označuje  frekvenci , s jakou  jsou obrázky aktualizovány grafickou kartou a nahrazeny  novými. Aktualizace samotného monitoru je často nižší. To    znamená, že bude schopen zobrazit pouze určitý počet snímků za sekundu a nic jiného. Jinými slovy, Pokud není   funkce monitoru a grafické karty správně synchronizována, může dojít ke zhoršení plynulosti a čitelnosti obrázku. To je   způsobeno tím, že některé rámce  nebudou  zobrazeny a jiné  budou přepsány i v době  předchozího  zobrazení.   Výsledkem je,  že obraz přeskočí a lze na něm pozorovat  artefakty , které  ztěžují provádění manizmů ve  hře.  

Kdy je nutné  použít svislou  synchronizaci ?

 Pokud   má být povolena vertikální synchronizace, je v oběhu mnoho recenzí.  Hráči poukazují   na to, že jeho použití závisí na specifických hrách, také na výkonu grafické karty, takže   fungování grafické karty lze přizpůsobit jednotlivým potřebuje, aniž by ji musel přetížit.  Při  zahájení  vertikální synchronizace   je  kmitočet automaticky snížen a upraven na  obnovovací frekvenci  monitoru .  Bohužel samotná vertikální synchronizace nemusí  být                  tak nedostatečná, což je dokonce problematické, protože ne vždy funguje stejně dobře jako teorie předpokládá.  To může zahrnovat problémy s takovou prodlevou-reakce hráče může být opožděna-je registrována grafickým procesorem, ale je zobrazena pouze v   Další klec, která dělá pohyb nelikvidní, a hra se stane nepohodlnou.   

Existuje také riziko výrazného snížení množství vytvořených rámců, což způsobí, že obraz zcela ztratí likviditu (Pokud    se zobrazí na méně než 60 snímků za sekundu).   Proto  by vertikální synchronizace neměla být spuštěna, Pokud   máte k dispozici  malou  FPS .  Technologie FreeSync společnosti AMD je však velmi užitečná funkce, která byla navržena pro Další potlačení  podobných anomálií v  obraze.   To  umožňuje  uživateli ujistit                     se, že synchronizace nejlépe usnadňuje prohlížení animace a hra se může rolit bez zbytečného rušení. 

 

Comments