- today
- label Novinky
- favorite 0 likes
- remove_red_eye 1863 views

Pohodlný způsob zobrazení obrázku je možný prostřednictvím vertikální synchronizace, jinak známé jako V-Sync (svislá synchronizace). Moderní monitory LCD nabízejí vynikající kvalitu obrazu a s podporou vhodného hardwaru, jako je například výkonná grafická karta, umožňují plynule zobrazovat animace a předávat obrázky. Co je vertikální synchronizace na displeji LCD ? Tato technologie umožňuje eliminovat nežádoucí trhající jevy a nepříjemné blikání očí.
Jak funguje vertikální synchronizace ? Umožňuje synchronizovat čas zobrazení bitové kopie s aktualizací paměti monitoru, která závisí na nastavení generátoru snímků-tedy v tomto případě na grafickou kartu. GPU generuje jednotlivé snímky a poté je odešle na displej. Počet těchto snímků za sekundu (FPS) označuje frekvenci , s jakou jsou obrázky aktualizovány grafickou kartou a nahrazeny novými. Aktualizace samotného monitoru je často nižší. To znamená, že bude schopen zobrazit pouze určitý počet snímků za sekundu a nic jiného. Jinými slovy, Pokud není funkce monitoru a grafické karty správně synchronizována, může dojít ke zhoršení plynulosti a čitelnosti obrázku. To je způsobeno tím, že některé rámce nebudou zobrazeny a jiné budou přepsány i v době předchozího zobrazení. Výsledkem je, že obraz přeskočí a lze na něm pozorovat artefakty , které ztěžují provádění manizmů ve hře.
Kdy je nutné použít svislou synchronizaci ?
Pokud má být povolena vertikální synchronizace, je v oběhu mnoho recenzí. Hráči poukazují na to, že jeho použití závisí na specifických hrách, také na výkonu grafické karty, takže fungování grafické karty lze přizpůsobit jednotlivým potřebuje, aniž by ji musel přetížit. Při zahájení vertikální synchronizace je kmitočet automaticky snížen a upraven na obnovovací frekvenci monitoru . Bohužel samotná vertikální synchronizace nemusí být tak nedostatečná, což je dokonce problematické, protože ne vždy funguje stejně dobře jako teorie předpokládá. To může zahrnovat problémy s takovou prodlevou-reakce hráče může být opožděna-je registrována grafickým procesorem, ale je zobrazena pouze v Další klec, která dělá pohyb nelikvidní, a hra se stane nepohodlnou.
Existuje také riziko výrazného snížení množství vytvořených rámců, což způsobí, že obraz zcela ztratí likviditu (Pokud se zobrazí na méně než 60 snímků za sekundu). Proto by vertikální synchronizace neměla být spuštěna, Pokud máte k dispozici malou FPS . Technologie FreeSync společnosti AMD je však velmi užitečná funkce, která byla navržena pro Další potlačení podobných anomálií v obraze. To umožňuje uživateli ujistit se, že synchronizace nejlépe usnadňuje prohlížení animace a hra se může rolit bez zbytečného rušení.